Favicon to mały obrazek lub ikona, która reprezentuje Twoją stronę internetową. Można go znaleźć najczęściej w pasku wyszukiwania przeglądarki internetowej, ale także w dodanych zakładkach. Od pewnego czasu pojawia się on również w wynikach wyszukiwania Google obok tytułu i adresu url. Favicon jest zaprojektowany tak, aby pasował do logo lub motywu Twojej strony internetowej, dzięki czemu odwiedzający mogą szybko i łatwo rozpoznać markę Twojej strony. Jest on rodzajem wizytówki, więc powinien być stworzony w tym samym stylu co strona: im więcej ma wspólnego z Twoją stroną, tym lepiej.
Po co jest favicon?
Dla reputacji marki. Zapewnia on większą widoczność, ponieważ nasi goście będą widzieć w swoich przeglądarkach nasze logo i markę.
Dla mniejszej utraty odwiedzających. Jeśli odwiedzający chcą wrócić na naszą stronę, być może mogą zapamiętać naszą ikonę łatwiej niż url, będąc w stanie znaleźć favicon łatwiej w historii swojej przeglądarki.
Dla poprawy wizerunku i jakości, którą przekazuje nasza strona internetowa.
Aby zwiększyć pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Favicon pomoże nam w SEO. Głównym jego zadaniem jest identyfikacja strony internetowej, która poprawia komfort użytkowania, co jest jednym z głównych czynników pozycjonowania w wyszukiwarkach SEO. Kiedy użytkownik surfuje po internecie, najbardziej normalną rzeczą jest posiadanie kilku otwartych kart. Bardzo ważne jest, aby na pierwszy rzut oka można było zidentyfikować każdą zakładkę. Dlatego jest to taki ważny element.