1. Staromodny design
Oceniamy książki po okładkach, ludzi po wyglądzie fizycznym, a strony internetowe po ich szacie graficznej. Jeśli Twoja strona wygląda staroświecko, Twoje treści będą wyglądały staroświecko… nawet jeśli takie nie są. W 94% przypadków brak zaufania do treści stron internetowych związany jest z nieatrakcyjnym wyglądem strony. Nie tylko musisz zaoferować odpowiednią treść, ale także opakować ją w ładne opakowanie.
2. Treść trudna do odczytania
Czcionki, których używasz, a także kolory tekstu i tło, mogą decydować o tym, jak łatwo ludzie mogą czytać i przyswajać treść Twojej strony. Jeśli nie da się jej łatwo odczytać, wydaje się oczywiste, że raczej nie uda nam się przekształcić odwiedzających w klientów. Jeśli chodzi o kolory, używaj mocnych i czystych kontrastów między tłem a czcionką. Jeśli chodzi o rozmiar, dla nagłówków używaj czcionki o rozmiarze 22 pikseli lub większej. Dla głównej części tekstu od 14px.
3. Strony wypełnione reklamami
Ważne jest, aby pamiętać, że klient wchodzi na Twoją stronę dla treści, które mu oferujesz, a nie po to, aby zobaczyć reklamę. Reklama banerowa na stronach internetowych budzi najmniejsze zaufanie w porównaniu do każdego innego rodzaju reklamy. Zastanów się dobrze przed umieszczeniem reklamy na swojej stronie internetowej – zastanów się nad miejscem i ilością reklam.
W innym artykule przeczytasz, co powinna zawierać strona, aby przyciągała uwagę użytkownika i dobrze sprzedawała: https://dziennikinternetowy.pl/co-powinna-zawierac-strona-zeby-sprzedawala/
4. Samoodtwarzające się wideo
Jeśli masz samoodtwarzające się wideo, ryzykujesz, że odwiedzający wyjdzie z Twojej strony bardzo szybko. Konsumenci sieci coraz częściej postrzegają natrętne elementy na stronie internetowej, jako złe rzeczy. Dodatkowo, bardzo możliwe, że Twoja strona z tego powodu nie ładuje się tak szybko, jak powinna.
5. Poruszanie się po Twojej stronie jest trudne i zagmatwane
Złota zasada nawigacji jest następująca: Przemyśl konfigurację swojej witryny tak, jakbyś był gościem odwiedzającym stronę. Gdybyś odwiedzał stronę po raz pierwszy, w jaki sposób znalazłbyś informacje, jakie kroki podjąłbyś, aby znaleźć informacje, które odpowiedzą na Twoje pytania? Reorganizacja nawigacji i struktury menu pomoże Ci pamiętać o potrzebach użytkowników i zapobiegnie utracie potencjalnych klientów z powodu źle zorganizowanej treści.
6. Twoje wymagania związane z rejestracją są skomplikowane (lub jest ich zbyt wiele)
Opcja rejestracji na stronie może być dobrym elementem konwersji, aby zaoferować dedykowane usługi i doprowadzić do wyższego współczynnika konwersji. W przypadku sprzedaży internetowej jest to nie tylko wskazane, ale w wielu przypadkach wręcz niezbędne. Postaraj się maksymalnie ograniczyć ilość pól, które muszą wypełnić Twoi użytkownicy i ułatwić im to zadanie.