SEO dla sklepów stacjonarnych oraz internetowych to obecnie najważniejsze działanie w sieci, które charakteryzuje się bardzo wysoką skutecznością, a jednocześnie także korzystną ceną realizacji. Służy do podnoszenia pozycji wybranej witryny, dzięki czemu ma bezpośredni wpływ na jej popularność oraz widoczność wśród konkurencji. Nie bez powodu pozycjonowanie większość przedsiębiorców realizuje od razu po założeniu własnej firmy – jest to bowiem działanie, bez którego osiągnięcie satysfakcjonujących wyników jest w zasadzie niemożliwe.

Poznaj założenia SEO dla sklepów

SEO dla sklepów to zbiór różnych zadań podzielonych na trzy etapy (audyt SEO oraz działania on-site i off-site), które mają w efekcie końcowym spełnić wszelkie wymagania algorytmu Google. Algorytm ocenia kilkaset parametrów dotyczących każdego sklepu internetowego, w tym hierarchię nagłówków, szybkość działania, zachowanie użytkownika w trakcie sesji, a także setki innych parametrów i na tej podstawie wyznacza pozycję końcową danej witryny. Zadaniem pozycjonowania jest dotarcie z wybraną stroną jak najwyżej – najlepiej na pozycję w TOP3.

Algorytm uzyskuje dane na temat każdej strony za pomocą Googlebotów, czyli niewielkich skryptów Google, które w trybie ciągłym przeczesują sieć w poszukiwaniu nowych witryn i w celu aktualizacji przestarzałych danych. Roboty Google zbierają wszystkie dane i przekazują je do algorytmu, który dokonuje ich precyzyjnej analizy w najmniejszych możliwych szczegółach.

Dlaczego warto przeprowadzić SEO dla sklepów?

Pozycjonowanie SEO dla sklepów jest wysoce efektywne, jednak także bardzo skomplikowane i wymagające. Na osoby, które podejmą się realizacji tego działania, czyha wiele pułapek. Część z nich jest stosunkowo niegroźna, prowadzi „jedynie” do znacznego zmniejszenia efektywności pozycjonowania, podczas gdy w przypadku bardziej rażących naruszeń mogą prowadzić do wykluczenia danej witryny z wyszukiwarki Google. Wśród zalet pozycjonowania warto wymienić między innymi:

  • znacznie większą popularność witryny w sieci;
  • większe zarobki wynikające ze stałego napływu nowych internautów;
  • szybszą ekspansję na kolejne rynki;
  • znacznie większe zaufanie – internauci chętniej zostawiają pieniądze na witrynach dobrze wypozycjonowanych;
  • i wiele innych.

SEO dla sklepów – detale, które mają znaczenie

W działaniach SEO dla sklepów liczy się przede wszystkim precyzja, dlatego też na rynku pozycjonowania największą popularnością cieszą się agencje SEO, dla których czynność ta jest podstawą. Agencje rozliczają się za efekty lub w formie abonamentu i zatrudniają wyłącznie najlepszych specjalistów z branży, w tym pozycjonerów, programistów oraz copywriterów. Poszczególne zespoły zajmują się przygotowywaniem strategii oraz dokładnym wdrażaniem ich w życie.

Czym warto uzupełnić SEO dla sklepów

Samo SEO dla sklepów nie zawsze wystarcza, szczególnie w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz kluczowych. Warto wówczas je uzupełnić dodatkowymi działaniami, takimi jak artykuły sponsorowane, wpisy blogowe, reklama displayowa, reklama kontekstowa, newslettering oraz mailing i wiele, wiele innych. Wszystkie te działania znacznie zwiększają efektywność procesu pozycjonowania i skracając zas do osiągnięcia pierwszych rezultatów.