W dzisiejszych czasach obecność w Internecie jest niezbędna dla każdego biznesu, nawet dla sklepów tradycyjnych, które nie zajmują się e-commerce. Badania wykazały, że 97% konsumentów poszukuje lokalnych firm w Internecie, podczas gdy 94% nabywców B2B najpierw szuka firm w Internecie.
Tworzenie stron internetowych nie jest szczególnie trudne dzięki wielu dostępnym narzędziom do tworzenia stron. Bez względu na to, jakie oprogramowanie wybierzesz, pamiętaj o poniższych zasadach projektowania.

1. SPRAW, ABY TWOJA STRONA MOBILNA BYŁA RESPONSYWNA.

W 2016 r. ponad 62% kupujących dokonało zakupów za pomocą telefonu komórkowego, a statystyki z 2020 r. pokazują, że ponad 90% kupujących korzysta ze smartfona, nawet będąc w sklepach detalicznych, aby porównać ceny i przejrzeć recenzje produktów. Co więcej, 40% konsumentów przejdzie do konkurencji, jeśli będą mieli złe doświadczenia z mobilną stroną internetową. Jeśli planujesz prowadzić udaną stronę e-commerce, lub jakąkolwiek inną stronę internetową, absolutnie musisz odpowiedzieć na potrzeby użytkowników mobilnych.

Jakich błędów nie popełniać, ucząc się programowania?

2. STRONA ŁATWA DO ZNALEZIENIA.

Musisz mieć nazwę domeny, która opisuje Twój biznes lub jest nazwą Twojego biznesu. Możesz nawet mieć wiele domen, które wskazują na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej o tym, co sprawia, że nazwa domeny jest skuteczna, przeczytaj nasz artykuł na temat wyboru najlepszych nazw domen.

3. UMIEŚĆ SWOJE DANE KONTAKTOWE.

Jeśli Twoja firma zależy od tego, czy ludzie będą mogli się z Tobą skontaktować lub zadzwonić do Twojego zespołu sprzedaży, umieść te informacje w miejscu, w którym łatwo je znajdą, np. na naszej stronie poświęconej konsultacjom prawnym.
Twoje dane kontaktowe powinny być widoczne, najlepiej na górze strony głównej, tak aby odwiedzający nie musieli szukać numeru telefonu lub adresu, jeśli chcą się skontaktować z firmą.
Jeśli używasz mediów społecznościowych do komunikacji z klientami, pamiętaj, aby umieścić linki w nagłówku lub stopce strony, gdzie można je łatwo znaleźć.

4. UŁATWIĆ NAWIGACJĘ.

Ogranicz swoje menu nawigacyjne do pięciu jasno oznaczonych zakładek z powiązanymi stronami zorganizowanymi pod nimi. Powinieneś również mieć jasny sposób powrotu do strony głównej, bez względu na to, gdzie wylądują Twoi odbiorcy. Bardzo często wyszukiwanie może przenieść czytelnika na inną stronę niż strona główna.

5. DBAJ O PRZEJRZYSTOŚĆ.

Czytelnicy muszą być w stanie umieścić informacje w kontekście. Jeśli strona zawiera zbyt wiele informacji, przeciąża umysł, sprawiając, że nie jest on w stanie zachować nowych informacji. Upewnij się, że używasz równowagi tekstu i grafiki, która prezentuje czystą stronę.

6. UNIKAJ BŁĘDNYCH INFORMACJI.

Nie ulega wątpliwości, że niedokładne informacje będą odpychać konsumentów, niezależnie od tego, czy chodzi o błędny numer, nieaktualne informacje o produkcie czy zwykłe błędy gramatyczne. Nie tylko powinieneś przeczytać każdą stronę, zanim trafi ona do sieci, ale powinieneś sprawdzać ją regularnie, zwłaszcza po aktualizacji w innych miejscach.

7.SZANUJ POTRZEBĘ SZYBKOŚCI.

83% badanych Amerykanów stwierdziło, że powolne strony powodują negatywną reakcję na markę lub firmę. Ponadto, 28 % respondentów stwierdziło, że przeszłoby na stronę konkurencji, gdyby pierwsza odwiedzona przez nich witryna ładowała się zbyt długo.
Upewnij się, że Twoja strona działa poprawnie, utrzymując oprogramowanie na bieżąco, optymalizując filmy i obrazy do szybszego pobierania, a także używając hosta witryny, który może zarządzać wymaganiami przepustowości.

8. WEZWANIE DO DZIAŁANIA.

Każda strona w Twojej witrynie powinna zachęcać czytelnika do wykonania jakiejś czynności – zadzwonienia, zapisania się na usługę, kupienia produktu, pobrania białej księgi. Upewnij się, że masz do tego wyraźne zaproszenie: przycisk, link lub wyraźne sformułowanie. Zachowaj go nad fałdą, jeśli to możliwe, aby czytelnicy nie musieli przewijać strony w dół przed znalezieniem wezwania do działania.

9. UTRZYMUJ SWÓJ PROJEKT W PROSTOCIE.

Ogranicz użycie czcionek, kolorów i animowanych gifów, które mogą rozpraszać i odciągać wzrok od głównego tematu strony. Krótkie akapity i wypunktowania sprawiają, że informacje są bardziej czytelne i nadają się do działania.

10. STRONA SPERSONALIZOWANA.

Tak jak firmy inwestują w swoje stacjonarne witryny sklepowe, aby reprezentować wizerunek swojej marki, tak samo sprzedawcy e-commerce muszą stworzyć podobną jakość doświadczeń online, zgodną z postrzeganiem marki.